Dünyamıza Hoşgeldiniz....

henüz tanışmadığım, onu görebildiğim tek yerin ultrason olduğu):)) fakat kıpırtılarını hissettiğim ve her tekmesinde Tanrı'ya binlerce kez şükrettiğim doğmamış bebişimi düşünerek, hatıra kalması amacıyla yazdığım yer burası... onunla paylaştığım her anı, duyguyu sizinle ve sevdiklerimle paylaşmak istedim. bu bebişime annesinden bir hatıra olucak fakat kimbilir belkide benim gibi bebişini bekleyen, anne olmasına az zaman kalmış olanların da bir sesi olucak... Bebeğimi beklerken bu duygular içindeyim.... Mis kokulu kuzularımıza kavuşmak dileğiyle....

3 Nisan 2012 Salı

Gribim Ama Hamileyim... :(((


04 Mart 2012 / Pazar



eyvahhhh grip oldum :(((


İşte korktuğum bir kez daha başıma geldi, sonunda bende hasta oldum ve yatağa düştüm :( gribim, sinüzitim ve en önemlisi de hamileyim :(( bu durumda hiç bir şey yapamıyorum...annem grip oldu boğazı kötüydü bende aynı şikayetlerden yatıyorum.

öyle hamileyken hasta oldun mu çekicen demektir. çünkü öyle normal zamanlardaki gibi ilaçlarını alamıyorsun. pastil yok.... ateşin varsa uzmanlar, doktorunuza danıştıktan sonra parasetamol içeren ateş düşürücüeri kullanabileceğinizi söylüyor.  bende eşim doktor olmasına rağmen, yine de kadın doğum uzmanı doktorumu aradım, sordum. o da bana parasetamol içeren ilacı kullanabileceğimi söyledi. bizde augumentin vardı onu kullandık. gerçi çok almadım sadece 2 tane yinede korktum yaww:(

uzmanlara bakarsanız bu dönemi ilaçlarla değil doğal yollarla atlatmamız gerekiyor. hamilelerde grip enfeksiyonuna dikkat çekiyorlar.. uzmanlara göre yapmamız gerekenler şöyleymiş :

1) dengeli beslenicez. yani hastayım canım bişey istemiyor, içim almıyor gibi bahaneler üretmemeliymişiz. çünkü bebişimizin bize ihtiyacı var, onların hatrına bir kaç bişey yiyicez artık...

dengeli beslenme birinci şart



su candır, can :)


2) bol boooolll sıvı tüketicez. en çok da su.. bebeğimizin susuz kalmasını istemeyiz öyle değil mi? örneğin portakal, mandalina, limon, greyfurt suyunu taze sıkılmış olarak karıştırıp içmeyi öneriyorlar.
işte bunlar hayat kurtarır, hele ki hamilelikte :)





zaten bu dönemde hassas olan midem portakal suyunu içmeme izin vermiyor. ben o nedenle ballı, limonlu ılık su içtim bol boooll !! her anne adayına da tavsiye ediyorum. hem midenizdeki ekşimeden eser kalmıyor, hem boğaza iyi geliyor, hem tadı güzel hem de çoook rahatlatıyor. sanki stresten arınmış gibi oluyorum ben onu içtiğimde :)

ballı limonlu ılık su...




NOT : uzmanlar tavuk yada et suyunu da öneriyorlarmış. valla bilmeden uzman oldum desem yeridir:) bende okumadan onlar ne derse yapmışım :) hasta olduğumda en iyi gelen şey tavuk suyuna çorbadır. bol limonlu ve karabiberli. 2 kase için bana dua edersiniz. benim doğal ilacım o:)

mucizevi bir çorba...



3) yataktan kalkar kalmaz odaları havalandırıcaz. bol oksijen önemli


halsizlik için odanızın camlarını açın ve havalandırın...


4) lamı cimi yok istirahat edip, ayaklarımızı uzatıcaz, dinlenicez. başka türlü geçmiyor bu meret :) ben iyi gibiyim biraz kalkayım falan unutun bunları.



5)  burnunuz tıkalıysa bu dönemde deniz suyu spreyleri  kullanabilirsinz, çok iyi geliyor.  oksijen şart, bebeğiniz için...

6) ben yatarken yüksek yastık kullanıyorum, yararını görüyorum. tıkanmalarım azaldı. bence sizde bu şekilde yatmayı deneyin. yada yastığınızın altına ufak bir yastık daha koyun. eğer odalarınız kaloriferliyse bir kabın içine koyduğunuz suyu peteğin üstüne koyup odayı nemlendirmeyi kendinize görev edinin... nasılsa hamilelik döneminde fazla işimiz yok :)

7) gebelikte yaptırılan grip aşıları sakıncalı olabiliyormuş. iyisimi siz bunları unutun...!

8) bitki çaylarından medet umuyorsanız. amman dikkat! öyle her bitki iyi gelmiyor hamilelere. iyileşicem derken daha kötü sonuçlar almak istemeyiz. heleki ilk 3-4 ayda.... örneğin ben ıhlamur ve adaçayının alımının düşüğe neden olduğunu duymuştum. o yüzden ağzıma bile sürmedim. adaçayı, sinameki, fesleğen, keten tohumu, ahududu çayı gibi çaylar sıkça tüketildiğinde düşük yapma riskini, gebelikte kanama riskini ve rahim kasılmalarını artırarak erken doğum yapma riskini artırabilmekteymiş. kuşburnu çayı içmiştim ama onu da abartmamak koşuluyla...



kuşburnu hamilelik döneminde güvenli bir bitki çayı, öksürüğe de iyi geliyor.

sonuç olarak siz siz olun hamilelik döneminde bitki çayı kullanımına dikkat edin. araştırmadan doktorunua sormadan ne bir ilaç nede bitki çayı için... biliyoruz ki bütün ilaçların içinde aslında bu masum görünen bitkiler var. doğal meyve sularından şaşmayın derim ben öyle yaptım. güzelce portakaımı limonumu sıktım hem c vitamini deposu hemde sağlıklı... nar suyunun da iyi geldiği söyleniyor o da bir c vitamini gerçi ama ben tadını sevmediğim için onu tercih etmedim. sevenler onu içsinler.. yeter ki kendinize ve bebişinize iyi bakın... bundan sonra yalnız değiliz. her şey minik prens ve prenseslerimiz için.... belki 3-4 günde geçecek bir grip 10 günde anca gaçecek ama  onlar için herşeye değer... değmez mi???


işte benim güzel kızım sen içerdeyken anne hastalarda oldu... biliyorum çooook öksürdüm özür dilerim ama inan bir ton öksürüğü de çatlamak pahasına olsa tuttum :) hatta her öksürükte babana "bebeğimize bir şey olur mu?" diye soruyordum o da büyük bir şefkatle "hayır aşkım bebeğimiz gayet iyi hiçbir şey olmaz, endişelenme" diyordu. senin baban var ya bebeğim süper bir baba.... ne kadar şanslı olduğunu sende aramıza katılınca göreceksin meleğim. sen iyi ol yeter biz başka hiç ama hiç bir şey istemeyiz... sen bizim en kıymetlimizsin......

Hiç yorum yok: